پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

رییس انجمن روابط عمومی ایران: روابط عمومی بسترش مدیریتی است.

رییس انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به ویژگی‌های یک روابط عمومی اثرگذار، از روابط عمومی بعنوان عنصری یاد کرد که شان و بسترش مدیریتی است. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی دکتر میرزابابا مطهری‌نژاد روز جمعه در نشست روابط عمومی‌های هرمزگان افزود: هرچند ماموریت‌های مختلفی برای ایفای نقش روابط عمومی‌ها تعریف شده است ولی براساس آخرین تعریف بستر حرکت روابط عمومی یک بستر مدیریتی عنوان شده است. وی گفت: در این تعریف روابط عمومی همپای مدیر دستگاه اجرایی و یا بنگاه موردنظر روند ارتباطات سازمان را هدایت و نیروهای ارتباطی را بکار گمارده و با سازماندهی و کنترل و نظارت، عملکردها را بخوبی رصد می‌کند. وی همچنین از ابزار روابط عمومی بعنوان دیگر خصیصه‌های روابط عمومی کارا یاد کرد و افزود: هرچند مدلهای زیادی برای تحقق این ارتباط وجود دارد ولی ما اگر ساده‌ترین مدل که مدل ارسطویی و مبتنی بر سه اصل منبع ارتباط، پیام و مخاطب هست را بکار ببندیم، قطعا در این زمینه نیز هم دستاوردهای لازم را بدست خواهیم آورد. این استاد دانشگاه گفت: در بخش اطلاع و ارسال پیام باید متوجه باشیم که اطلاع یعنی چیزی به‌مردم و افکارعمومی بگوییم که نمی‌دانند، چرا که با گفتن و تکرار آن چیزی که مردم می‌دانند قادر به برقراری جریان و ارتباط واقعی نیستیم. وی از مخاطب‌شناسی بعنوان مولفه بعدی مدل ارسطویی درارتباطات یاد کرد که روابط عمومی باید برای اثرگذاری حرکتش مخاطبانش را بدرستی بشناسد وبا حفظ موقعیت‌شناسی اقدام به کار فرهنگی نماید. دکتر مطهری‌نژاد سومین وظیفه یک روابط عمومی موفق را در این دانست که با ظرافت خاصی فعالیتهاو عملکردهای سازمان متبوع و فلسفه وجودی آن را به ذائقه جامعه بچشاند. وی گفت: اگر ما به حوزه روابط عمومی بعنوان یک بستر مدیرینی نگاه کنیم و دیگر ویژگی‌های یادشده را در کنار آن ببینیم، قطعا ضمن پایداری سازمان مربوطه به بالندگی و اعتلای جامعه کمک می‌کنیم. استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت: روابط عمومی در نظام مردم سالار دینی باید برخلاف بنگاههای اقتصادی که بحث مشتری مداری را مد نظر قرار دارند، به موضوع مشارکت مردم توجه داشته باشند. عبدالعلی صاحب‌محمدی افزود: اگر در نظام مردم سالاری دینی نقش مردم در هر فعالیتی تعریف نشود معلوم نیست که سرانجام آن فعالیت مناسب باشد و اتفاقا باعث بالا رفتن هزینه و زحمت مدیران خواهد شد. وی گفت: روابط عمومی باید با کلان‌نگری از توجیه عملکرد و تبلیغات بیرون بیاید و با حرکت به سمت پژوهشگری اهداف سازمانی را خوب تبیین و برای عملیاتی کردن آن برنامه ریزی نماید. وی اطلاع رسانی شفاف، سریع و صحیح به رسانه‌ها، حرکت به سمت برنامه‌های محتوایی در خصوص مناسبتها و سرکشی از خانواده شهدا را جزو دیگر وظایف روابط عمومی‌ها برشمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد