رشد روزافزون فنآوریهای ارتباطی و تکنولوژیهای نوین آن، فرآیندی پیچیده و در عین حال جالب توجه و دور از ذهنی را به نام "اینترنت" خلق کرد. به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگهای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در وبلاگ "خط ربط" به نشانی http://prsoft.blogfa.com در ادامه میخوانید: پیدایش و ظهور اینترنت به عنوان ابزاری ارزان، سریع و در دسترس، خیلی زود جای خود را در میان مردم باز کرد و به گونهای عرصههای مختلف زندگی بشر را در نوردید و دچار تحول و دگرگونی ساخت که تا پیش از این، حتی پیش بینی آن خیلی راحت قابل پذیرش نبود تا جایی که مخاطبان خود را خیلی سریع و به شکل تصاعدی افزایش داد. هر چند که رشد این نفوذ در کشور ما کندتر اتفاق افتاد، ولی با توجه به زیرساختهای ناکافی ارتباطی و مخابراتی و به نسبت امکانات موجود، بهرهمندی از این تکنولوژی با کمی تأخیر رشد یافت و تقریبا همگانی شد. ایجاد چنین فضایی مردم جهان را برآن داشت تا با بهره جستن از این فرصت برای رسیدن به اهداف خود و تأثیر گذاشتن بر ذهن مخاطبان خود از اینترنت به عنوان یک ابزار مقرون به صرفه و کارآمد استفاده کنند. علاوه بر مردم حتی مجاری رسمی اطلاع رسانی مانند روزنامهها، رادیو و تلویزیون نیز برای جا نماندن از قافله اطلاع رسانی و ارتباط مطلوبتر با مخاطبان خود در کنار انتشار سنتی اطلاعات و اخبار خود اقدام به ایجاد وب سایتهای اطلاع رسانی، نسخههای الکترونیکی و حتی روزنامههای آن لاین کردند. نا گفته پیداست که استفادهی درست و بهینه از اینترنت این فرصت را به روابط عمومی میدهد تا با اطلاع رسانی دقیق و به لحظه، ضمن کاهش فاصلهی زمانی اطلاع رسانی و افزایش مخاطبان خود، در تعاملی دوسویه( آف لاین و آن لاین )، علاوه بر آگاهی از نقاط ضعف و قوت سازمان خود، نسبت به اصلاح نقاط ضعف و اقناع افکار عمومی و ساختن تصویری درست و درخور از سازمان در اذهان عمومی، گام های مؤثرتری بردارند. بدون شک درک درست کارگزاران روابط عمومی از پدیده ی اینترنت و نقش آن در عرصهی اطلاع رسانی با توجه به شمار میلیونی مخاطبان و بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی، به آن ها این امکان را خواهد داد تا در جهت منافع سازمانی و ملی خویش مفید تر و مطمئن تر از گذشته حرکت کنند.