موسسه روابط عمومی آرمان با همکاری انتشارات دنیای تغذیه کتاب مجموعه مقالات «روابط عمومی بحران» را چاپ و منتشر کرده است. به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگهای خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در وبلاگ "اخبار ارتباطات" به نشانی http://mahmoodspace.blogfa.com در پیشگفتار این کتاب به قلم هوشمند سفیدی آمده است: روابط عمومی بحران شاخه جدیدی از روابط عمومی است که به مطالعه نحوهی عمل روابط عمومی در پیشگیری و مواجهه منطقی در موقعیتهای بحرانی میپردازد. کاربرد این شاخه در فعالیتهای حرفهیی روابط عمومی، در مدیریت راهبردی از اهمیت اساسی برخوردار است و آن را در قرار گرفتن در جایگاه مدیریتی تقویت میکند. در روابط عمومی بحران، گام نخست مدیریت مساله و رویدادها بوده و با استفاده از شیوههای مطالعاتی و تاریخی، روابط عمومی به عنوان هشداردهنده اولیه عمل کرده و مدیریت سازمان را در پیشبینی و پیشگیری بحرانها یاری میدهد و در صورت بروز بحران، در کنترل و کاهش آثار منفی آن ایفای نقش میکند که این نقش اخیر را باید گام دوم روابط عمومی بحران تلقی کرد. بیتردید، برای جامعه ما که در کانون بحران قرار دارد و برای جامعه معاصر که با بحرانهای مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... در حوزههای ملی و بینالمللی مواجه است، توانایی کاربرد روابط عمومی برای مدیریت از ارزش والایی برخوردار است.