یک مدرس روابط عمومی گفت: متاسفانه در روابط عمومیها کسانی که بتوانند گزارش و عملکرد سازمان خود را به زبان ساده مطرح کنند، وجود ندارند و این خود موجب میشود نتوانند گزارشی مناسب و مفید از سازمان خود ارایه دهند. حسین امامی درباره علل نداشتن کارکرد و خروجی مناسب و موثر در روابط عمومی سازمانها و وزارتخانهها، با بیان این که در برخی روابط عمومیهای ما کارشناسی که بتواند حلقهی ارتباط سازمان با مردم و رسانهها باشد، وجود ندارد، اظهار داشت: روابط عمومیها کارمند نمیخواهند زیرا کارمند بودن روزمرگی به دنبال داشته و خلاقیت و نوآوری را از بین میبرد؛ بنابراین روابط عمومیهای دولتی، باید به سمتی بروند که بتوانند از بخش خصوصی استفاده و مدیران روابط عمومی نیز از حرفهی روزنامهنگاری برای تولید محتوا استفاده کنند.