روابط عمومیها برای ارتباط با رسانهها از ٦ تکنیک استفاده میکنند. سهیلا ذکایی در وبلاگ»مطالعات ارتباطی» به این تکنیکها اشاره کرده و آورده است: تشکیل جلسههای هماهنگ با خبرنگاران؛ یعنی این که از قبل از ارتباط با رسانه سعی کنیم با خبرنگاران جلسه داشته باشیم و هماهنگی لازم را انجام دهیم. معرفی و تقدیر از خبرنگاران و رسانههای فعال سازمانهای روابط عمومی بایستی بعد از تشکیل جلسه در سازمان خود، خبرنگاران را به سایر کارکنان معرفی کنند. همچنین رسانههای متعدد را معرفی کنند. تشکیل شورای مشورتی با خبرنگاران یا چند خبرنگار که دورهم مینشینند و شورای مشورتی تشکیل میدهند که با خبرنگار مشورت یا راهنماییهایی میگیرند.