چگونگی استقرار نظام روابط عمومی الکترونیکی در سازمانها از جدیترین نیازهای امروز روابط عمومیها است. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسعود ذهبیون - مدیر کل روابط عمومی وزارت راه و ترابری - در دیدار مسوولان برگزاری سومین همایش روابط عمومی الکترونیک با بیان مطلب فوق افزود: به نظر میرسد در سالهای اخیر بحثها و بررسی های خوبی در حوزه تبیین ضرورتها و الزامات بهکارگیری فنآوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات در انجام باکیفیتتر و بهینهتر وظایف و مأموریتهای روابط عمومیها انجام شده است. ذهبیون ضمن تشریح وضعیت فعلی زیرساختها و امکانات کشور برای ایجاد و توسعه روابط عمومی الکترونیکی با بیان اینکه معتقدم از امکانات موجود استفاده حداکثری بهعمل نیامده است، علت این امر را بیتوجهی به موضوع آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه روابط عمومی الکترونیک دانست و افزود: طبیعی است یکی از پیش فرضهای استقرار روابط عمومی الکترونیک، آموزش نیروی انسانی شاغل در روابط عمومی است. مدیر کل روابط عمومی وزارت راه و ترابری همچنین خواستار تدوین منشور اخلاقی و حرفهیی روابط عمومیها شد و اظهار کرد: این اقدام به منظور آگاهی متقابل پرسنل روابط عمومیها و مخاطبان درون و برون سازمانی از ماموریت و کارکرد روابط عمومیها ضروری است. وی در پایان تدوین منشور روابط عمومی را یکی از قدمهای جدی برای تحقق روابط عمومی الکترونیک برشمرد و تاکید کرد: متاسفانه هنوز در برخی دستگاههای دولتی توجه و نقش جدی به روابط عمومی داده نشده که این مشکل ریشه در دیدگاه سنتی مدیران دولتی دارد.