
طبق یافتههای یک مطالعه، اینترنت ده برابر رسانههای مکتوب سنتی بر روی مصرفکنندگان عادی تاثیر میگذارد. بر اساس مطالعهای که برروی پنج هزار کاربر اینترنتی در انگلیس، آلمان، فرانسه انجام شد، اینترنت از روزنامهها و مجلهها به عنوان تاثیرگذارترین ابزار پیشی گرفته و دو برابر تلویزیون تاثیرگذاری دارد به طوری که تلویزیون پس از اینترنت به عنوان دومین ابزار تاثیرگذار رتبهبندی شد. یافتههای این مطالعه که از سوی یکی از بزرگترین سازمانهای روابط عمومی جهان انجام شد، نشان داد که شرکتها هنوز به سرمایهگذاری در اینترنت توجه نکردهاند و میزان مخارج صرف شده برای تبلیغات آنلاین تنها در حدود 8 درصد از مجموع بازار تبلیغات در سال 2007 را تشکیل داد.