دستاندرکاران روابط عمومی در اکثر برنامههای سازمانی همواره مجبورند در پشت صحنه حاضر باشند. حال از برگزاری یک جلسه ساده در اداره بگیرید تا جلسات و همایشهای کلان. معمولا افراد حاضر در این قبیل جلسات با راحتی و آسایش در جلسه مینشینند، اما از اقدامات و فعالیتهایی که برای برگزاری این جلسه چه بسا از ماهها قبل از برگزاری کشیده شده، آگاهی ندارند و عدهای نیز با دیدن یک نکته منفی به راحتی تمامی تلاشهای روابط عمومی را زیر سوال میبرند.
به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگهای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی هاشمی در وبلاگ"ارتباط" به نشانی http://sadjad-1.blogfa.com ادامه داده است: این مطلب واقعیتی است که همه ما روابط عمومیها با آن درگیر هستیم، لذا مناسب است قبل از انجام هرکاری و هر برنامهای در روابط عمومی سه چک لیست معین از کارها و اقدامات هر برنامه تهیه و مو به مو و مطابق برنامه زمانی مشخص اجرا شود. این چک لیستها میتواند شامل اقدامات قبل از اجرا، حین اجرا و بعد از اجرای هر برنامه باشد.
نکته مهم آنکه با همه این برنامهریزیها امکان وقوع رویدادهای غیرقابل پیشبینی دور از انتظار نیست و عمده اعتراضات به روابط عمومی نیز در زمان وقوع همین رویدادهای غیرمترفبه رخ میدهد. بنابراین صبر و بردباری، حفظ خونسردی و اعتماد به نفس و بهرهگیری از پیامهای توجیه کننده میتواند ضمن قانع کردن مخاطب، در کاهش فشار روانی اعضای روابط عمومی و مسوولان دست اندرکار اجرا موثر باشد.