
گرچه اطلاعرسانی از ویژگیهای روابط عمومی کارآمد است، آنچه اولویت بیشتری دارد اطلاعیابی است. در وبلاگ خانه روابط عمومیها آمده است: روابط عمومیها باید در داخل سازمان به دنبال خبر بدوند نه اینکه منتظر خبر بمانند. رسانهها پایگاه تبلیغاتی و سخنگویان یک طرفه سازمان نیستند، بلکه رسانهها در انتخاب اخبار، نیازها و علایق مخاطبان خود را در نظر میگیرند و این هنر روابط عمومی است که به اندازه قابلیت و توان رسانهها از آنها به نفع سازمان بهره ببرد. پرسیدن و کسب اطلاع از حقوق مسلم مردم و رسانهها و پاسخ دادن از مسوولیتهای روابط عمومی است. روابط عمومی یعنی اطلاعرسانی درست در هر زمان و در هر مکان و با استفاده از ابزارهای مناسب. باید خوش برخورد و خوشپوش، اجتماعی و مودب، پرحوصله و معقول، صادق و صمیمی، مبتکر و خلاق و مطلع از کار با وسایل ارتباط جمعی بود .