
برخی از شرکتها روش خاصی برای آموزش، ارتباط با مشتریان یا بهبود کیفیت ندارند که این موضوع حرکت آنها را در بازار رقابتی مشکل میکند. بهتر آن است که اول اقدام کنیم، ایرادهای خود را ببینیم، یاد بگیریم و در نهایت آنها را اصلاح کنیم. این یکی از مفاهیم بهبود مستمر است. ما نمیتوانیم آینده را پیشبینی کنیم و تمام مسائل آینده را از قبل ببینیم و برای همه آنها برنامهریزی کنیم. علیرضا مجاهدی در وبلاگ خود ادامه داده است: علاوه بر این موارد چند عامل مهم برای جهش به بازار رقابتی وجود دارد که در کشورهایی مانند آمریکا، ژاپن، هند و چین دیده میشود؛ از جمله اینکه جاری باشیم و گذشته را فراموش کنیم، تجاربی از گذشته که بیشترین خطر را برای ما دارند، موفقیتهای ما هستند. باید آنها را فراموش کنیم. در غیر این صورت سعی خواهیم کرد آنها را تکرار کنیم، در حالیکه محیط تغییر کرده است. باید با مسائل کسب و کار به طور نوآورانه برخورد کنیم و مدیریت جهشی داشته باشیم.