پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

تصویر در تلویزیون از اصالت برخوردار است

تصویر در تلویزیون از اصالت برخوردار است. مخاطب هنگام بروز تعارض میان کلام و تصویر بی‌تردید بر درستی تصویر صحه می‌گذارد. تصویر مناسب با تدوین حرفه‌‌ای اگر با سناریوی مناسب توام باشد، نقش کانونی در القای پیام به مخاطب خواهد داشت. حسن عابدینی نوشته است: خبر از دو جز اطلاعات و پیام تشکیل شده است. اطلاعات یا همان «FACT” شامل شش عنصر خبری است. مخاطب مایل است که با تماشای هر خبری به پرسش‌های ذهنی‌اش پاسخ گفته شود. پیام در خبر معمولا برگرفته از خط مشی رسانه است. رسانه می‌کوشد از طریق پیام موجب تاثیرگذاری روی افکار، گفتار و رفتار مخاطب شود. رنگ، نور، حرکت، عکس و گرافیک از ابزارهایی است که در تلویزیون برای القای پیام به کار گرفته می‌شود. محتوای کلام، لحن صدا، طنین موسیقی، افکت، نوشته، سابقه و نحوه چینش اطلاعات هم از دیگر ابزارهای موثر در این حوزه است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد