
باید پذیرفت که در شرایط کنونی جامعه توسعه روابط عمومی الکترونیک نه تنها یک ضرورت بلکه یک اجبارغیر قابل انکار است که خواسته یا ناخواسته باید به سوی آن برویم. روابط عمومیها به دلایل مختلف باید گام به گام و در عین حال با سرعتی قابل قبول، روشهای سنتی را کنار گذاشته و با استفاده از ابزار روابط عمومی الکترونیک وظایفشان را انجام دهند یا تلفیقی از روابط عمومی سنتی و الکترونیک را به کار بندند؛ چراکه مخاطب امروز با مخاطب دیروز متفاوت است. مخاطب امروزی خود، به دنبال اطلاعات رفته و منتظر دریافت اطلاعات از دیگران نیست. بنابراین روابط عمومیها باید بتوانند با استفاده از شیوههای نوین، اطلاعات لازم مخاطب را در سریعترین زمان ممکن در اختیار وی قرار دهند.