یک رسانه در هر شرایطی رسانه نیست و میتواند نارسانه هم باشد! مهمترین دلیل این اتفاق زمانی است که نسبت به رسانه اعتمادی وجود نداشته باشد، یعنی زمانی که هرچقدر هم رسانه را گسترش میدهیم و تنوع هم دارد، ولی چون اعتماد مخاطب پشت آن نیست، در واقع با یک نارسانه طرف هستیم! در وبلاگی به نشانی http://maziaran.blogfa.com به عوامل متعددی که در ایجاد اعتماد مخاطب دخیل هستند اشاره شده و آمده است: ابتدا به سراغ نظام اجتماعی بروید؛ مسائلی مانند نظام هنجاری موجود در جامعه، نوع نگاهی که نسبت به وقایع و مخاطبان وجود دارد، مجموعه بایدها و نبایدهایی که در هر جامعهای گفته میشود و جامعه از آن تاثیر میگیرد و...