تجربه ثابت کرده است در جایی که روابط عمومیقوی با ارتباط مطلوب با لایههای اصلی مدیریتی دستگاه که اعتقاد و باور به فعالیتهای روابط عمومیداشته و دارند، حاکم بوده است، میزان هجمهها نیز به مراتب کمتر است و این به این دلیل است که روابط عمومیهای آگاه، ضمن شناخت از قدرت رسانه و با ارتباط مطلوب با رسانه و خبرنگاران حوزههای خود، ضمن پذیرش کاستیها، سعی در تبیین درست شرایط دستگاه خود را دارند.
به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگهای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نویسنده وبلاگ "خط ربط" به نشانی http://prsoft.blogfa.com در ادامه نوشته است: بدون شک رسانهها و خبرنگاران محترم در حوزههای مختلف خبری و با خط مشیهای متفاوت سیاسی و اقتصادی، آن قدر وجدان بیدار و آگاهی دارند که حقیقت را به هر قیمتی نفروشند. البته نمیتوان این نکته را هم از نظر دور داشت که ممکن است تعداد بسیار اندکی هم باشند که با استفاده از ترفندهای ژورنالیستی، شیطنتهایی هم بکنند. ولی آن چه که مسلم است این است که هرگاه روابط عمومیها و باور مدیران به روابط عمومیضعیف شده است، اطلاع رسانی از دستگاه نیز به شدت دچار ضعف و سکته شده و در نتیجه ی انفعال یا انفصال ارتباط میان دستگاه و رسانه، منابع خبری رسانهها نیز تغییر یافته و اخبار منفی که حاصل عدم دریافت اطلاعات درست و به موقع از منبع مؤثق است نیز، دچار خدشه شده است. /font>
/font>
همین انفصال و دوری ارباب جراید از دستگاه، باعث پاسخ گوییهای تند و تکذیبیههای تند تر روابط عمومیدر واکنش به اخبار شده و عملاً به فضای عدم اعتماد بین دستگاه و رسانه دامن زده و مشکلات را در این حوزه بیشتر میکند.