چاشنیهای فروش در تبلیغات اگر در کوتاه مدت مورد استفاده قرار گیرند اثر گذارند و استفاده بیش از حد از چاشنی فروش، اثربخشی آن را کاهش میدهد. در ادامه مطلب وبلاگ «گروه سیگما» به نشانی http://sigmagroup.mihanblog.com آمده است: خودرو، کمک هزینه خرید مسکن، کمک هزینه ازدواج، سکه طلا و... از رایجترین جوایز در حوزه چاشنیهای فروش در کشورمان میباشد. اما استفاده بیش از حد از چاشنیهای فروش و این نوع جوایز آثاری را در پی دارد... استفاده بیش از حد از چاشنیهای فروش ممکن است به صورت بالقوه تاثیر منفی بر نگرش افراد نسبت به محصول داشته باشد. برخی از پژوهشگران اظهار میدارند اگر یک شرکت همواره از چاشنیهای فروش استفاده کند.