این یک واقعیت است که تک تک کارکنان یک سازمان در ساختن تصویر سازمان و کاهش و افزایش اعتبار سازمان نقش دارند و یکی از دغدغههای روابط عمومی در سازمانهای جدید این است که گفتوگوهای رو در رو و تماسهای پیوسته مجموعه مدیران و کارکنان سازمان با مشتریان را چگونه کنترل کند تا کمترین لطمه به اعتبار سازمان وارد شود. در وبلاگی آمده است: منظور از روابط عمومی خاص دقیقا همان چیزی است که با نام روابط عمومی میشناسیم؛ بخشی از سازمان که مسوولیت ارتباطات درون و برون سازمانی را برعهده دارد. اما مقصود از «روابط عمومی عام» لایههایی مختلف از کارکنان سازمان است که بهگونهها و شکلهایی متفاوت (تلفنی، حضوری و رودررو، از طریق رسانهها و ...) با مردم و بخصوص با مشتریان در ارتباط هستند.