پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

بیژن نوباوه: روزنامه عصر ایرانیان از دهه فجر منتشر می‌شود

صاحب امتیاز و مدیر مسوول روزنامه" عصر ایرانیان"از انتشار رسمی و روزانه رسانه متبوعش از دهه فجر خبر داد و گفت: عصر ایرانیان اولین روزنامه‌ای است که به هیچ جناح و گروهی وابستگی ندارد و به طور مستقل قصد دارد وارد خانواده های ایرانی شود.

بیژن نوباوه درگفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار اولین پیش شماره روزنامه عصر ایرانیان و اعلام موجودیت این روزنامه پس از اخذ مجوزهای لازم در عید غدیر خم گفت: در این شماره از روزنامه در قالب دیباچه‌ای اهداف عصر ایرانیان و مسیری که قرار است طی کنیم را تبیین کردیم.

ادامه مطلب ...

چاشنی‌های فروش در تبلیغات باید در کوتاه‌مدت مورد استفاده قرار گی

چاشنی‌های فروش در تبلیغات اگر در کوتاه مدت مورد استفاده قرار گیرند اثر گذارند و استفاده بیش از حد از چاشنی فروش، اثربخشی آن را کاهش می‌دهد. در ادامه مطلب وبلاگ «گروه سیگما» ‌به نشانی http://sigmagroup.mihanblog.com آمده است: خودرو، کمک هزینه خرید مسکن، کمک هزینه ازدواج، سکه طلا و... از رایج‌ترین جوایز در حوزه چاشنی‌های فروش در کشورمان می‌باشد. اما استفاده بیش از حد از چاشنی‌های فروش و این نوع جوایز آثاری را در پی دارد... استفاده بیش از حد از چاشنی‌های فروش ممکن است به صورت بالقوه تاثیر منفی بر نگرش افراد نسبت به محصول داشته باشد. برخی از پژوهشگران اظهار می‌دارند اگر یک شرکت همواره از چاشنی‌های فروش استفاده کند.

روزنامه‌ها و روزنامه‌نگاران؛ روابط‌عمومی‌های ‌ملت

تصویری که به واسطه عملکرد گذشته روابط عمومی‌ از روابط عمومی ‌در ایران ساخته شده این است که روابط عمومی‌ بخشی از ارگان‌های دولتی است که برای سازمان‌ها و نهادهای دولتی تبلیغ می‌کند، فعالیت‌های آنان را توجیه می‌کند، برای مسوولان آن مصاحبه مطبوعاتی طراحی می‌کند و به جای پاسخگویی به سوالات مردم تلاش می‌کند اطلاعات مورد نظر دولت را به روش‌هایی متفاوت به مردم تزریق کند. در ادامه مطلب وبلاگی به نشانی http://yahyaee.com آمده است: حال با طرح این مساله یک سوال پیش می‌آید که آیا طرح «روابط عمومی‌ ملت» معنادار است یا خیر؟ شاید این مفهوم فقط به چالش کشیدن یک بحث بیشتر نباشد، اما واقعا با توجه به عملکرد روابط عمومی‌ها در چند سال اخیر در ایران طرح بحث به‌طور جدی معنادار و به چالش کشیدن روابط عمومی‌های دولتی است .

کتاب تازه: ارتباط فعال

«ارتباط فعال» نوشته ماتیو وسترا با ترجمه دکتر احمد میرعابدینی روانه پیشخوان کتابفروشی‌ها شد.
ارتباط فعال صرفا به‌معنای سکوت در برابر گوینده نیست. ارتباط فعال فرآیندی پیچیده و پویا را دربر دارد. نویسنده این کتاب در صدد است مهارت‌ها و نگرش‌های مناسب را به افرادی آموزش دهد که می‌خواهند و آمادگی آن را دارند که شرکت‌کنندگانی فعال در ارتباط شوند و کاربردهای مهارت و گوش دادن و صحبت کردن را در رشته‌های مختلف و حوزه‌های پیرامون آن فراگیرند.

ادامه مطلب ...

برگزاری سمینار آنلاین «تشریح بحران اقتصادی» ویژه روزنامه‌نگاران

سمینار آنلاین "تشریح بحران اقتصادی" ویژه روزنامه‌نگاران برگزار می‌شود.به گزارش ایسنا این سمینار آنلاین یک ساعته، به همت موسسه پولیتزر و مرکز روزنامه‌نگاری تخصصی نایت برگزار شده، در آن موضوعات از وال‌استریت تا خرده‌فروشی‌ها، صنایع بانکداری و بیمه، مفهوم رکود اقتصادی، چگونگی تفسیر گزارش‌های آماری و نیز چشم‌انداز اقتصاد در ماه‌های آتی بررسی می‌شود.

ادامه مطلب ...