پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

جوانان بیش از بقیه سراغ وب ۲ می‌روند

همکاران سیستم - نتایج حاصل از یک بررسی جدید نشان داد که جوانان بیش از دیگر اقشار جامعه به پدیده وب 2 رغبت نشان می‌دهند و این‌ها همان افرادی هستند که به صورت مستمر فایل‌های تصویری خود را روی سایت Youtube منتشر می‌کنند، وبلاگ خود را به‌روز می‌کنند و مقالات خود را با علامت‌های مخصوص در اینترنت به اشتراک می‌گذارند.طبق این بررسی‌ها، زنان و مردان جوان به صورت یکسان به سمت وب 2 و خدمات وابسته به آن روی می‌آورند، بیشتر زمان خود را در طول زندگی در اینترنت به سر می‌برند و برای اتصال به دنیای مجازی از بیش از یک دستگاه استفاده می‌کنند.

نتایج این بررسی‌ها که توسط موسسه تحقیقاتی Netpop Research انجام شد، با عنوان "تغییرات رسانه‌ای اجتماع 2009" منتشر شده است. این بررسی آن دسته از افرادی را که به گونه‌ای در پدیده وب 2 درگیر بودند و به انتشار عکس روی اینترنت، وبلاگ‌نویسی، اشتراک‌گذاری فایل‌ها و ... مشغول بودند را مورد بررسی قرار داد.

این مطالعات روی 4384 نفری که به خطوط اینترنتی پهن‌باند دسترسی داشتند و میانگین سن آن‌ها بیش از 13 سال بود، بین ماه‌های سپتامبر و اکتبر سال گذشته صورت گرفت تا عادات جدید رسانه‌ای کاربران برای دنیای تجاری امروز نمایان شود.

از میان شرکت‌کنندگان در این تحقیق، 7 درصد افراد در طول هفته با بیش از 250 نفر به صورت مجازی ارتباط داشته‌اند. بیشتر این افراد جوان بوده‌اند، میانگین سن آن‌ها نیز 33 سال بوده است در بین آن‌ها زنان و مردان به یک میزان از اینترنت استفاده می‌کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد