پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

تصویر در تلویزیون از اصالت برخوردار است

تصویر در تلویزیون از اصالت برخوردار است. مخاطب هنگام بروز تعارض میان کلام و تصویر بی‌تردید بر درستی تصویر صحه می‌گذارد. تصویر مناسب با تدوین حرفه‌‌ای اگر با سناریوی مناسب توام باشد، نقش کانونی در القای پیام به مخاطب خواهد داشت. حسن عابدینی نوشته است: خبر از دو جز اطلاعات و پیام تشکیل شده است. اطلاعات یا همان «FACT” شامل شش عنصر خبری است. مخاطب مایل است که با تماشای هر خبری به پرسش‌های ذهنی‌اش پاسخ گفته شود. پیام در خبر معمولا برگرفته از خط مشی رسانه است. رسانه می‌کوشد از طریق پیام موجب تاثیرگذاری روی افکار، گفتار و رفتار مخاطب شود. رنگ، نور، حرکت، عکس و گرافیک از ابزارهایی است که در تلویزیون برای القای پیام به کار گرفته می‌شود. محتوای کلام، لحن صدا، طنین موسیقی، افکت، نوشته، سابقه و نحوه چینش اطلاعات هم از دیگر ابزارهای موثر در این حوزه است.

شماره جدید نشریه «تحقیقات روابط عمومی» منتشر شد

 سی و نهمین شماره نشریه «تحقیقات روابط عمومی» با گرایش به سمت فرهنگ‌سازی منتشر شد.
اهم مطالب این شماره شامل نقش توسعه روابط عمومی در عصر رسانه‌های اجتماعی، پیامدهای فناوری بر روابط عمومی، تغییر رفتار با فرهنگ‌سازی، روابط عمومی بین‌المللی و اینترنت و حرفه‌ای شدن روابط عمومی است.

شورای منطقه ای روابط عمومی های دانشگاه های شمال غرب کشور

هشتمین شورای منطقه ای روابط عمومی های دانشگاه های شمال غرب کشور با شرکت مدیران روابط عمومی های 12 دانشگاه این منطقه در دانشگاه تبریز تشکیل شد.
رئیس دانشگاه تبریز در این همایش در سخنانی با تبیین وظایف روابط عمومی ها خواستار هدفمندی فعالیت های این حوزه شد و گفت: اگر روابط عمومی ها در جایگاه واقعی به وظایف اساسی خود عمل نمایند، تمام سرمایه گذاری ها در این بخش به نتیجه خواهد رسید.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد حسین سرورالدین از روابط عمومی ها به عنوان مغز متفکر هر سازمان و نهاد یاد کرد و گفت: مدیریت سازمان ها و نهادها به علت درگیری در اجرا نمی توانند در سازماندهی روابط درون و برون سازمانی فعالیت مستمری داشته باشند.
مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز در این نشست در سخنانی با تبیین وظایف و رویکردهای جدید جایگاه روابط عمومی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این عرصه، تبدیل روابط عمومی به روابط عمومی تدوین گر و تفسیرگر و نه توجیه گر است.
هاشم داداش پور خواستار حضور گسترده روابط عمومی ها در عرصه های تصمیم گیری دانشگاه ها شد و گفت: بدون حضور روابط عمومی ها در عرصه های تصمیم گیری مدیریتی نمی توان سیاست های ارتباطی مؤثر و صحیحی تدوین کرد.
داداش پور، تعریف مأموریت های روابط عمومی، تبیین شاخص های فعالیت های این حوزه، برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی متناسب با وظایف نوین روابط عمومی را از جمله برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این عرصه خواند.
وی همچنین با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی منطقه ای روابط عمومی های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در کشور گفت: با ایجاد این شوراها و بررسی تنگناها، مشکلات و نیازهای روابط عمومی ها به صورت منطقه ای و پیگیری آن از طریق وزارتخانه تلاش می شود جایگاه روابط عمومی ها و نقش آنان در عرصه های تصمیم گیری دانشگاهی به طور مؤثری افزایش یابد.
در ادامه این نشست پس از ارایه گزارش چند تن از مدیران روابط عمومی دانشگاه های شمالغرب ، با برگزاری انتخابات مهدی صادقی موحد مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز به عنوان دبیر شورای منطقه 5 روابط عمومی های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی انتخاب شد.
در این همایش مدیران و مسئولان روابط عمومی 12 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شمالغرب شامل دانشگاه های ارومیه، اردبیل ، تبریز، تربیت معلم آذربایجان ، صنعتی سهند تبریز، هنر اسلامی تبریز، تحصیلات تکمیلی زنجان ، بناب ، مراغه ، صنعتی ارومیه ، پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ، مرکز اختر فیزیک مراغه شرکت داشتند.

توسعه روابط عمومی الکترونیک بطور جدی در دستور کار شهرداری تهران

نامدار صداقت ، مدیرکل روابط عمومی شهرداری تهران در دیدار دبیر چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک با وی ، ضمن بیان مطلب فوق افزود : اگرچه گام های خوبی در جهت استقرار نظام روابط عمومی الکترونیک در شهرداری تهران برداشته شده است اما طبیعی است به اقدامات انجام شده بسنده نکرده و بصورت جدی در پی توسعه روابط عمومی الکترونیک هستیم . وی با بیان برخی اقدامات انجام شده در شهرداری تهران بر بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات ،از قبیل راه اندازی پرتال ها و ساب پرتال ها ، مرکز سامانه مدیریت شهری  و مرکز سامانه نظارت همگانی ، گفت : در کلان شهری مانند تهران ، استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی ، علاوه بر کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت ، افزایش سرعت عمل مجریان ، عدم سرگردانی مراجعان و افزایش کیفیت خدمات را در پی خواهد داشت .

در این دیدار امیر عباس تقی پور ، دبیر چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک نیز با اشاره به اقدامات دبیرخانه این همایش در جهت استقرار نظام روابط عمومی الکترونیک: خوشبختانه روند استقبال مدیران ارشد سازمان ها در تجهیز روابط عمومی ها به علوم و فنون روزآمد از یک سو و اشتیاق مدیران و کارشناسان روابط عمومی برای ارتقای دانش و مهارت های خود از سوی دیگر شرایط تحول کیفی در وظایف و مأموریت های واحدهای روابط عمومی را بیش از پیش فراهم کرده است.

فهرستی از هفت شگفتی جهان اسلام تهیه می‌شود

همایش و نمایشگاه بین المللی توریسم اسلامی که از روز چهارشنبه 9 مرداد آغاز شده، به بررسی تهیه فهرستی از هفت شگفتی جهان اسلام می‌پردازد. اماکنی که دارای جاذبه‌های زیبایی تاریخی، معماری، سنت و تمایز بوده و از نظر آموزشی و زیبایی شناسی دارای ابعاد جالب توجهی هستند در میان نامزدهای فهرست هفت شگفتی جهان اسلام قرار می‌گیرند. این همایش که 11 مرداد ماه خاتمه می‌یابد از سوی شورای توریسم ملی مالزی برگزار شده که همکاری نزدیکی با انجمن اقتصاد جهان اسلام دارد. داتوک احمد طالب گفت: مسلمانان به سراسر جهان سفر می‌کنند که‌این امر می‌تواند به رشد صنعت توریسم جهان کمک قابل ملاحظه‌ای کند.