از عکاسان خبری دعوت می شود در رقابت های جهانی عکاسی مطبوعاتی شرکت کنند. این رقابت به وسیله سازمان "عکاسی مطبوعاتی جهانی" که سازمانی غیرانتفاعی و مستقر در هلند است، برگزار می شود. آخرین مهلت ارسال آثار 15 دسامبر است.آثار ارسالی در بخش های عکاسی ورزشی، اخبار عمومی، رخدادهای لحظه ای، مسائل روز، عکاسی پرتره، عکاسی هنری و سینمایی به رقابت خواهند پرداخت.آثار برگزیده در این رقابت در نمایشگاه هایی که در 90 شهر جهان برگزار می شود، به نمایش گذاشته خواهند شد. در رقابت سال گذشته این موسسه 5019 عکاس خبری از 125 کشور جهان شرکت کردند.برای اطلاعات بیشتر با نشانی الکترونیک contest@worldpressphoto.org تماس بگیرید یا به این پیوند مراجعه کنید.
دانشگاه لانگ آیلند نیویورک از روزنامه نگاران و کارشناسان رسانه دعوت می کند نامزدهای خود را برای دریافت جوایز روزنامه نگاری جورج پولک معرفی کنند. این جوایز به روزنامه نگاران مطبوعات و گزارشگران رادیو و تلویزیونی به خاطر شجاعت و ابتکار عمل در فعالیت حرفه ای تعلق می گیرد.
جوایز جورج پولک در بخش های مختلفی مانند اخبار خارجی و محلی، عکاسی خبری و سایر رشته های خبری اعطا می شود.آخرین ارسال مدارک ۹ ژانویه سال ۲۰۰۹ است. آثار ارسالی باید به زبان انگلیسی باشد.برای اطلاعات بیشتر به این پیوند مراجعه کنید.
شبکه تلویزیونی لینک تی وی در آمریکا برای کمک به آموزش تدوین تصاویر خبری برای تلویزیون، سایت جدیدی را راه اندازی کرده است.این سایت به کارآموزان گزارشگری و تهیه اخبار تلویزیونی امکان می دهد با استفاده از تصاویر تهیه شده به وسیله شبکه های خبری به تدوین تصاویر و تهیه گزارش های جدید بپردازند. در این حال، سایر کاربران این سایت می توانند با مشاهده گزارش های تهیه شده به آنها امتیاز بدهند.برای اطلاعات بیشتر به این پیوند مراجعه کنید.استادان روزنامه نگاری که به کارگیری این ابزار اینترنتی در کلاس درس علاقه دارند، می توانند به نشانی الکترونیک knowthenews@linktv.org برای دریافت کد کاربری کلاسی تماس بگیرند.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبری «توانا»، دانشکده صدا و سیما از حدود یک ماه قبل اقدام به فراخوان و پذیرش مقالات درباره موضوعات بازریابی، تبلیغات و روابط عمومی کرده است.
بنا بر گزارش روابط عمومی معاونت دانشکده صدا و سیما تا تاریخ 87/7/22، 18 مقاله به مرحله نهایی این سمینار راه یافته است.
محمود دهقان دبیر اجرایی این سمینار با اشاره به اینکه بازریابی، تبلیغات و رواط عمومی حلقه های یک زنجیره هستند، افزود: تاکنون سمینارهایی در کشور با موضوع بازاریابی و روابط عمومی به طور جداگانه به موضوع های مورد اشاره پرداخته اند اما برای نخستین بار است که سمیناری با نام «بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی» برگزار میشود.
روابط عمومی نهادی است که به جوامع نوین تعلق دارد. به لحاظ ظهور علمی، جوانتر از تبلیغات و بازاریابی است که در روند پیدایش و رشد سازمانهای نوین برای تسهیل ارتباط میان سازمانها با محیط درونی وبیرونی، مخاطبان، گروههای تاثیرگذار عمومی، ایفای کارکردهای اطلاعرسانی و اطلاعیابی و حفظ ارتباطات دوسویه و تفاهم متقابل بین سازمان و مخاطبان و جلب اعتماد و توسعه مشارکت به عنوان یک فعالیت مدیریتی، پرچمی برافراشته دارد. به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگهای خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نویسنده وبلاگ "جامعهشناسی ارتباطات" به نشانی http://pr-so.blogfa.com در ادامه نوشته است: مدیریت سازمانها برای همگام شدن با تغییرات محیطی، نزدیک کردن نگرشهای مخاطبان با سازمان و متقابلا نزدیک کردن اقدامات و نگرشهای سازمان با مخاطبان و حفظ پویایی عینی سازمان ناگریز از داشتن روابط عمومی فعال و حرفهای و عملی هستند. روابط عمومی با تبلیغات و بازاریابی هدف مشترک دارد و آن تغییر نگرش است. بهطوری که امروزه هر سه در محورهای زمانبندی و قالب از یکدیگر پیروی میکنند و در سالهای اخیر تبلیغات و بازاریابی برآن هستند که مفاهیمی که روابط عمومی در اذهان ایجاد کرده است را به ابزار متفاوت و زمینههایی دیگر تکرار کنند.