به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، حسن بشیر در نشست تخصصی که با محور راهبردهای توسعه تعامل و مسئولیتهای متقابل مدیران سازمانها، رسانهها و روابط عمومیها در پنجمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی ایران با اشاره به اینکه نقش اساسی روابط عمومی در اعتمادسازی بسیار مهم است، گفت: باید بررسی کنیم آیا حقایق و واقعیتها را میگوییم یا به بلندگویی برای منافع ملت تبدیل شدهایم. وی افزود: رسانهها اعم از خبرگزاریها، مطبوعات و انجمنهای مختلف نقش اساسی در ایجاد هویتسازی در جهت تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی دارند. داود زارعیان، رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه توسعه روابط عمومی در کشور سه ضلع دارد، گفت: یک ضلع روابط عمومیها، کارشناسان و متخصصان روابط عمومی هستند که باید حرفهای باشند.
ادامه مطلب ...مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: شناخت جایگاه روابط عمومی و درک آن و بالا بردن درک مدیران از حضور و فعالیت روابط عمومیها بسیار مهم است. محمد جعفر بهداد مدیر عامل ایرنا روز سه شنبه در نشست تخصصی پنجمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی ایران گفت: در دو سال گذشته ، مقامات نظام در ضعف اطلاع رسانی دولت تاکید داشتند و علت این امر جای بحث دارد. وی اظهار داشت: متاسفانه نقش متقابل سازمانها و روابط عمومیها با یکدیگر درک نشده و بیشتر مدیران سازمانی به جایگاه روابط عمومیها در تسهیل و تسریع اجرای برنامههای سازمان مربوطه خود از طریق آنها پی نبرده و روابط عمومی را به درستی درک نکردند. بهداد تصریح کرد: روابط عمومی به عنوان نخستین پایگاه زایش و انتشار بسیاری از اخبار ، تابعی از وضعیت و آرایش سیاسی - اجتماعی محیط فعالیت خود هستند.
ادامه مطلب ...چیزی که در تبلیغات، باید به آن توجه داشت تفاوت بین «ویژگی محصول» و «فایده محصول» است. بهگونهای که ویژگیهای محصول واقعیاتی را درباره محصول میگوید، اما مزایای محصول از منافع حاصل از این ویژگیها برای مشتری صحبت میکند. در ادامه مطلب وبلاگ «گروه سیگما» آمده است: هنوز هم هستند کسانی که معنی اصطلاح ساده DVD را نمیداند، اما اگر به مخاطب گفته شود که با استفاده از این قابلیت میتوان از تصویری بهتر و ... برخوردار بود، اثر دیگر خواهد داشت. آیا فکر کردهاید چند درصد مردم از اصطلاح Hi Fi SYSTEM سر درمیآورند (این اصطلاح در واقع یک کاتالوگ روایتگر ویژگیهای محصول است) اما در تبلیغ چیزی که مخاطب را تحریک میکند فایده حاصل از ویژگیهای محصول است.
به گزارش حیات به نقل از ستاد خبری کنفرانس بینالمللی روابط عمومی ایران، مهدی باقریان؛ دبیرکل این کنفرانس با اعلام این خبر افزود: امسال پنجمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی ایران، میزبان متخصصان روابط عمومی و ارتباطات از کشورهای مختلف خواهد بود و سخنرانانی از کشورهای هلند، کره جنوبی، مالزی، هند و اندونزی پیرامون موضوعاتی مانند گرایشهای نوظهور در روابط عمومی، برنامهریزی ارتباطات راهبردی، از مدیریت ارتباطات تا احیای نظم پنهان و شیوههای برتر روابط عمومی در آینده سخنرانی خواهند کرد. وی اضافه کرد: علیرضا آزمندیان، فریدون وردی نژاد، بهزاد ابوالعلایی، سیدمسعود همایونفر و احمد یحیایی ایلهای نیز از سخنرانان ایرانی کنفرانس هستند که پیرامون مدیریت و هدایت منابع انسانی، روابط عمومی و مدیریت بحران، رویکرد، رویکرد مدیریت قابلیتها و مسئولیتهای اجتماعی روابط عمومی سخنرانی میکنند.
کتاب "درسنامه روابط عمومی" به منظور تداوم و گسترش آموزشهای الکترونیکی از سوی دفتر مطالعات و توسعهی رسانهها به صورت دیجیتال منتشر شد. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با توجه به این که نویسنده در کتاب "درسنامه روابط عمومی" تلاش کرده است با استفاده از تجربیات ارزنده در حوزههای علمی و عملی روابط عمومی، خوانندگان را با نحوهی کار در روابط عمومی و مشکلات مربوط به آن آشنا ساخته و با ارایهی راهحلهای عملی و مفید آنها را در مسیر این حرفه یاری دهد، دفتر مطالعات و توسعهی رسانهها به انتشار نسخهی دیجیتال این کتاب اقدام شده است.
ادامه مطلب ...