مدیر کل تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ساماندهی درج و انتشار آگهی های تبلیغاتی در جراید و نشریات کشور خبر داد.
علیرضا کریمی در گفت و گو با ایرنا گفت: نحوه ساماندهی درج و انتشاز آگهی های تبلیغاتی بر اساس یک فرآیند تعاملی و نشست های همفکری میان معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران مسوول نشریات کشور تدوین و مصوب خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 10 جلسه همفکری در این زمینه با مدیران مسوول نشریات سراسری کشور برگزار شده است، افزود: در این جلسات سعی شده است با استفاده از خردجمعی به راهکار و شیوه مناسبی به عنوان یک دستورالعمل برای درج و انتشار آگهی های تبلیغاتی در نشریات برسیم.
مدیر کل تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه "متاسفانه اکنون هیچ آیین نامه مدونی در خصوص درچ و انتشار آگهی های تبلیغاتی در نشریات وجود ندارد"، گفت: امیدواریم تا اسفند ماه این دستورالعمل تدوین و در قالب منشوری برای ساماندهی درج و انتشار آگهی های تبلیغاتی در نشریات مصوب شود.
"کریمی" افزود: این آیین نامه بر اساس پیش نویس های پیشنهادی و براساس نظر جمعی مدیران مسوول نشریات کشور، تهیه و تدوین خواهد شد.
وی گفت: تدوین و تصویب این آیین نامه موجب ساماندهی آگهی های تبلیغاتی در حوزه مختلف اینترنت، تلفن همراه، نحوه گفتار، درج و انتشار آگهی ها خواهد شد.