پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

توصیه‌هایی برای حفظ امنیت کاربران شبکه‌های اجتماعی

همکاران سیستم - استفاده از وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی برای یافتن همکلاسی‌های قدیمی، برقراری ارتباط با دوستان و نیز پیدا کردن دوستان و همراهان جدید، امر محبوب و رایجی است. این را کاربران اینترنتی می‌دانند، همینطور هکرها!به همین دلیل به موازات استقبال گسترده مردم به استفاده از این گونه سایت‌ها، نفوذگران هم می‌کوشند با بهره‌گیری از بسترهایی همچون MySpace، FaceBook، Orkut، Friendster و مانند آن، اطلاعات کاربران را بدزدند و بدافزار منتشر نمایند.

ادامه مطلب ...

ویژه‌نامه سرویس‌وبلاگ‌ها در مجله اینترنتی «شماها»

وبنا - پنجمین و ششمین شماره‌ی مجله‌ی وبلاگ‌نویسی «شماها» به طور همزمان و با موضوع سرویس‌بلاگ‌ها منتشر شد. در این شماره با مدیران پنج سرویس مطرح وبلاگ‌نویسی گفتگو شده است. نشریه‌ الکترونیک شماها که با از چند ماه گذشته با موضوع وبلاگ‌نویسی تخصصی فعالیت می‌کند، شماره‌ی پنجم و ششم خود را به طور همزمان و با موضوع «سرویس‌بلاگ‌ها» منتشر کرد.

ادامه مطلب ...

مجموعه سه‌جلدی «نخستینه‌های مطبوعات» منتشر شد

مجموعه سه‌جلدی «نخستینه‌های مطبوعات» دربرگیرنده گزیده‌ای از شماره‌های اول نشریه‌های عهد قاجار توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد.به گزارش ایسنا، در این مجموعه که توسط شورای ساماندهی و اطلاع‌رسانی میراث مطبوعات ایران و زیر نظر سیدفرید قاسمی تهیه و تنظیم شده، تصویر شماره اول حدود 300 روزنامه عهد قاجار در سه مجلد و بر اساس حروف الفبا آورده شده است.

ادامه مطلب ...

چهره‌های ماندگار روابط عمومی معرفی می‌شوند

چهار چهره ماندگار روابط عمومی در ایران و جهان در چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی معرفی و از آنان تجلیل می‌شود.به گزارش ستاد خبری چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی در مراسم اختتامیه این سمپوزیوم 2 چهره ماندگار روابط عمومی در جهان با همکاری انجمن جهانی روابط عمومی (ایپرا) و 2 چهره ماندگار روابط عمومی در ایران معرفی و از مقام معلمی آنان تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.بر پایه این گزارش شاخصه‌هایی چون تحقیق، تألیف، تدریس، سابقه، حسن شهرت در عرصه و جامعه روابط عمومی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب و معرفی چهره‌های ماندگار روابط عمومی است.

رسانه‌ها و بازنمایی

کتاب "رسانه‌ها و بازنمایی" در ابتدا مباحث نظری‌ای در خصوص بازنمایی مطرح می‌کند و در فصل اول خود مشخصاً به نسبت زبان، گفتمان و ایدئولوژی بازنمایی می‌پردازد و نهایتاً، در سه فصل بعدی به سه حیطه‌ی بازنمایی یعنی بازنمایی "مذهب"، بازنمایی "جنسیت" و بازنمایی "نژاد" می‌پردازد. فرض بنیادین کتاب این است که بازنمایی‌ها و معناسازی‌های رسانه‌ای، امری ذاتی و طبیعی نیست، بلکه بر ساخته‌ای اجتماعی، فرهنگی، زبانی و گفتمانی است. بازنمایی، مبتنی بر گفتمانی است که مولّد نوع خاصی از دانش و معرفت است و بر آن اساس، مبادرت به تولید معنا می‌کند. علائم و نشانه‌های زبانی و رسانه‌ای که بازنمایی به‌واسطة آنها صورت می‌گیرد معصوم و بی‌طرف نیستند بلکه بر گفتمان و مناسبات و روابط قدرت دلالت می‌کنند...

رسانه‌ها و بازنمایی