به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره بینالمللی آخرین منجی، محمد صادق افراسیابی، ضمن بیان این مطلب گفت: «انتظار منجی، مقاومت اسلامی و آینده جهان »، « ولایت مداری و مقاومت از عاشورا تا امروز»، «تصویر مقاومت اسلامی در جهان امروز »،
« نکوهش سکوت دولتهای عَرَب در برابر سرکوب نهضت های مقاومت اسلامی در جهان» و
« تحریف نهضتهای مقاومت اسلامی در جهان توسط رسانههای غربی، صهیونیستی و وهابی » از جمله محورهای فراخوان جشنواره بین المللی آخرین منجی هستند.
ادامه مطلب ...به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ستاد خبری چهارمین سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی، علیاکبر فرهنگی از چهرههای ماندگار اظهار داشت: روابط عمومی در کشور ما ناشناخته و مهجور بوده و باید به آن توجه بیشتری شود و هر چیزی که در جهت گسترش علوم ما را یاری بدهد باید از آن حمایت شود. وی افزود: از سال 1380 با توجهی که به روابط عمومی شده این حرفه جایگاه ویژهای در کشور پیدا کرده است.
ادامه مطلب ...شماره ۸ و ۹ کتاب ماه علوم اجتماعی (آبان و آذر 87) ویژه «رادیو» منتشر شد.
در مقاله سردبیر بهقلم دکتر سیدرضا نقیبالسادات آمده است: شاید نگاه به رادیو از ابعاد مختلف و یا مقولات مورد توجه در آن مثل خبر و یا گزارشهای رادیویی و یا مطالب سرگرمکننده، بتواند ارزشهای رادیو را در مقابل سایر وسایل ارتباطی بهتر نشان دهد.آنچه اهمیت دارد این است که توسعه حضور محققان در عرصه رادیو و همکاری بیشتر با مراکز تحقیقاتی فعال در این عرصه، نیازمند شناخت این وسیله ارتباطی از ابعاد مختلف و نیز پتانسیلهای آن است. بهعنوان مثال، تحقیقات بهعمل آمده در خصوص شناخت افراد از خبر، نشان میدهد که بسیاری از آنها تصور میکنند، ناپایداری رادیو، صرفا به این معنی است که این رسانه خالصترین و نابترین منبع خبری موجود است. به تصور ایشان اعتبار و جایگاه اخبار روزنامهها، پس از خبر رادیو و تلویزیون قرار میگیرد.
این یک واقعیت است که تک تک کارکنان یک سازمان در ساختن تصویر سازمان و کاهش و افزایش اعتبار سازمان نقش دارند و یکی از دغدغههای روابط عمومی در سازمانهای جدید این است که گفتوگوهای رو در رو و تماسهای پیوسته مجموعه مدیران و کارکنان سازمان با مشتریان را چگونه کنترل کند تا کمترین لطمه به اعتبار سازمان وارد شود. در وبلاگی آمده است: منظور از روابط عمومی خاص دقیقا همان چیزی است که با نام روابط عمومی میشناسیم؛ بخشی از سازمان که مسوولیت ارتباطات درون و برون سازمانی را برعهده دارد. اما مقصود از «روابط عمومی عام» لایههایی مختلف از کارکنان سازمان است که بهگونهها و شکلهایی متفاوت (تلفنی، حضوری و رودررو، از طریق رسانهها و ...) با مردم و بخصوص با مشتریان در ارتباط هستند.
مقایسه نحوه پوشش خبری شبکههای داخلی با سه شبکه BBC، NBC و CNN در کتابی با عنوان "تحلیل عناصر زیباییشناختی پلاتوهای خبری" به زودی منتشر میشود. به گزارش خبرنگار مهر، عنوان این کتاب "تحلیل عناصر زیباییشناختی پلاتوهای خبری" است که در واقع متن تقریر یافته پژوهشی است که محمد شهبا در این زمینه برای ادارهکل مطالعات و تحقیقات سینمایی سازمان صدا و سیما انجام داده است.شهبا در این کتاب پژوهشی برنامههای خبری شبکههای تلویزیونی BBC، NBC و CNN را با بخشهای خبری داخلی شبکههای تلویزیونی ایران مقایسه کرده است.
ادامه مطلب ...