پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

آشنایی با بنیاد دیدبان اینترنت (IWF) در انگلیس

همشهری آنلاین - بنیاد دیدبان اینترنت در سال 1998 توسط گروهی از اعضای صنعت اینترنت در انگلستان پایه‌گذاری شد.هدف از تأسیس بنیاد دیدبان اینترنت (IWF:Internet Watch Foundation) ایجاد یک خط اضطراری برای کاربران و متخصصان در جهت اعلام و گزارش دادن مطالب غیرقانونی موجود در اینترنت ‌است.این انجمن در انگلستان فعال است و با مراجع قانونی، دولت، بخش آموزش، انجمن‌های خیریه و عموم مردم برای به حداقل رساندن مطالب غیر اخلاقی مربوط به کودکان و نیز مطالب نژادپرستانه، همکاری نزدیکی دارد.

ادامه مطلب ...

اخبار روزنامه آمریکایی سفارشی منتشر می‌شود

یک شرکت روزنامه بزرگ آمریکایی قصد دارد اخبار را به شیوه‌ای که دلخواه خوانندگان است به آن‌ها عرضه کند.به گزارش ایسنا، MediaNews Group که چهارمین ناشر روزنامه‌های زنجیره‌ای در آمریکاست از تصمیم خود برای آزمایش سرویس روزنامه سفارشی شده در روزنامه لس‌آنجلس دیلی نیوز در تابستان جاری خبر داد.این سرویس که به خوانندگان اجازه می‌دهد تنها گزارش‌هایی را که برای آن‌ها جالب است انتخاب کنند از جمله مانورهای متعددی است که روزنامه‌ها در سراسر این کشور در واکنش به تغییراتی که اینترنت در کسب و کار آن‌ها بوجود آورده، انجام می‌دهند.

درست است که مصرف کنندگان در حال حاضر می‌توانند از طریق فیدهای خودکار و سفارشی شده صفحات گوگل و یاهو، اخبار مورد استفاده را بنابر ذائقه‌شان تهیه کنند اما طرح آزمایشی MediaNews Group که به اختصار I-news نام دارد، متفاوت از آن است.MediaNews Group در حال کار با یک شرکت فن‌آوری برای ساخت یک چاپگر اختصاصی برای خانه خواننده است. این چاپگر، روزنامه سفارشی مشترک را به همراه تبلیغات هدفمند دریافت و چاپ می‌کند. البته هنوز مشخص نشده مشترک باید برای این چاپگر پول اضافی پرداخت کند یا این دستگاه بخشی از هزینه اشتراک است.

رسانه‌های دیجیتال رقیب روزنامه‌های کاغذی

نسل جدید رسانه‌های الکترونیکی و مجازی که از آغاز هزاره سوم بر محبوبیت آن‌ها افزوده شد، امروزه به بزرگ‌ترین دغدغه برای صاحبان رسانه‌های سنتی تبدیل شده و آن‌ها را بسیار نگران کرده است. اگرچه برخی کارشناسان بر این باورند که هر یک از رسانه‌های دیجیتالی و سنتی جایگاه خود را دارند و برای مشتریان و مخاطبان خود اطلاع‌رسانی می‌کنند اما گروهی از دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که کم‌کم عمر رسانه‌های چاپی و کاغذی به سر رسیده و رسانه دیجیتال با انواع متنوع و کارآمد خود توانسته است تا گام‌های عمیق تر و سریع‌تری را در جذب مخاطب و افزایش محبوبیت خود بردارد و در اصل رقیب اصلی خود که همان رسانه‌های سنتی است را شکست دهد اما با این توضیحات آیا واقعا عمر روزنامه‌های کاغذی به سر رسیده است؟ کامل

تازه‌ترین شماره نشریه جهانی رسانه‌ها

شماره ششم (پاییز 1387) نسخه فارسی مجله جهانی رسانه‌ها به سردبیری دکتر حمید عبداللهیان و دکتر علی‌رضا دهقان منتشر شد.
عناوین مقالات پذیرفته شده در این شماره به شرح زیر است:
مطالعه عوامل موثر بر استفاده جوانان از اینترنت: تحلیلی بر نتایج یک پیمایش در استان چهارمحال و بختیاری / عزیزالله آقابابایی، داریوش جلالی و
سهیلا باقری
صرفه‌جویی آب در کتاب‌های درسی مدارس / حسین افخمی
تحلیل روش‌های بازنمایی ارزش‌ها در وبلاگ‌های فارسی / سوسن باستانی، مریم فرمهینی
وقت‌کشی: نمایش احساسات؛ بازداری از نمایش احساسات / میکی بال
ارزیابی وضعیت بنگاه‌های صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران / پویا علاء‌الدینی، بابک پیروز
سنجش میزان آگاهی و استفاده جوانان شهر تهران از خدمات تجارت الکترونیک / شیوا پرورش

وزارت ارشاد فقط ۶ ماه برای تصویب لایحه نظام جامع رسانه وقت دارد

رئیس کمیته رسانه و هنر مجلس گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق قانون برنامه چهارم توسعه موظف است تا پایان این برنامه لایحه نظام جامع رسانه را به مجلس ارائه دهد.حمید رسایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: منتظر ارائه لایحه نظام جامع رسانه از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تصویب در مجلس هستیم.وی اظهار داشت: قاعدتاً وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید لایحه نظام جامع رسانه را تدوین کرده و به مجلس ارائه دهد.

ادامه مطلب ...