پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

تماشای غیرمجاز برنامه‌های تلویزیونی با اینترنت!

 
 مردم کانادا اغلب برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی آمریکایی، از طریق اینترنت و روش‌های غیرمجاز و زیرزمینی استفاده می‌کنند. تعداد برنامه‌های تولید‌کنندگان آمریکایی که از طریق اینترنت قابل دسترسی است بیشتر از برنامه‌های تولید‌کنندگان کانادایی است، به‌همین علت مردم کانادا برای تماشای برنامه‌های دلخواهشان از طریق اینترنت، از راه‌های زیرزمینی استفاده می‌کنند. یکی از دلایلی که مردم کانادا بیشتر از طریق غیرمجاز به این برنامه‌ها دست پیدا می‌کنند این است که گزینه‌های متعددی برای انتخاب و تماشاکردن ندارند. در گزارش این سایت آمده جوان‌ها اکثرا از تلویزیون روی گردانده و برای تماشای برنامه‌ها به موبایل و اینترنت روی می‌آورند.

افسانه تنگی وقت مدیران و کارکنان جامعه یک پندار باطل است

 
 اکثر مدیران و کارکنان سازمان‌ها از کمبود وقت، گله و شکایت دارند ومرتباً تداخل کارهایشان باعث می‌شود به شدت کارآیی آنان کاهش یابد. در وبلاگ«به اندیش» آمده است: صدها هزار نفر، وقت آن را ندارند که حتی به تنظیم وقت خود بپردازند و همچنان در کلاف به هم تنیده شده کارهای پی در پی و بی نظم، مشغول چرخیدن هستند و فرصت سرخاراندن هم ندارند! افسانه تنگی وقت مدیران و کارکنان جامعه یک پندار باطل است. زیرا انسان‌ها ازآن رو اکثراً در تنگنای وقت هستند که خودشان چنین می‌خواهند. مهمترین عوامل اتلاف وقت برای مدیران عبارتند از: سلام و احوالپرسی بیش از حد. وقفه در کار، به علت تلفن‌های کنترل نشده. ملاقات‌های متعدد بدون وقت قبلی. موقعیت‌های بحرانی و غیر قابل پیش بینی. تعیین نکردن اهداف و اولویت‌های کاری.میز کار شلوغ و عدم ساماندهی شخصی کار. گرفتار شدن در کارهای جزئی. عدم تفویض اختیار به دیگران. وسوسه انجام کارهای متعدد. عدم دسترسی به اطلاعات یا دریافت گزارش‌های ناقص. ناتوانی در تعیین صلاحیت‌ها و مسوولیت‌ها.

بررسی نقش NGOها در حوزه روابط عمومی

 
 نقش NGOها در حوزه روابط عمومی موثر بوه و در صورتی که آنها در نقش اصلی ظاهر شوند، این تاثیر بیشتر خواهد شد. هوشمند سفیدی این مطلب را در برنامه رادیویی «هنر هشتم» عنوان کرد. وی افزود: از ضعف‌های عمده انجمن‌های روابط عمومی در کشور، ضعف در عضوگیری و تداوم عضویت اعضاء، کارکرد موسسه، عدم حضور ملموس در فضای عمومی این حرفه، انجام فعالیت‌های موثر حرفه‌ای و دشواری ورود نیروهای توانمند جدید در بدنه مدیریتی آنها هستند.

رویکرد مدیریتی، راز روابط عمومی اثربخش

 

8thart041801.jpg
روابط عمومی زمانی می‌تواند اثربخش باشد که براساس رویکرد مدیریتی، عملکرد مدیریتی داشته و صرفا نقش اجرایی را ایفا نکند. هوشمند سفیدی مدیرمسئول «موسسه روابط عمومی آرمان» این مطلب را در گردهمایی مدیران روابط عمومی جهاد دانشگاهی سراسر کشور مطرح کرد و گفت: زمانی که روابط عمومی، دارای کارکرد اجرایی صرف است، لزومی به حضور آن در بخش مدیریت سازمان نخواهد بود و این با اصل «مدیریتی بودن فعالیت‌های روابط عمومی» منافات دارد.

روابط ‌عمومی‌ها؛ نیروهای پشت صحنه

دست‌اندرکاران روابط عمومی در اکثر برنامه‌های سازمانی همواره مجبورند در پشت صحنه حاضر باشند. حال از برگزاری یک جلسه ساده در اداره بگیرید تا جلسات و همایش‌های کلان. معمولا افراد حاضر در این قبیل جلسات با راحتی و آسایش در جلسه می‌نشینند، اما از اقدامات و فعالیت‌هایی که برای برگزاری این جلسه چه بسا از ماه‌ها قبل از برگزاری کشیده شده، آگاهی ندارند و عده‌ای نیز با دیدن یک نکته منفی به راحتی تمامی تلاش‌های روابط عمومی را زیر سوال می‌برند.

به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگ‌های خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی هاشمی در وبلاگ"ارتباط" به نشانی http://sadjad-1.blogfa.com ادامه داده است: این مطلب واقعیتی است که همه ما روابط عمومی‌ها با آن درگیر هستیم، لذا مناسب است قبل از انجام هرکاری و هر برنامه‌ای در روابط عمومی سه چک لیست معین از کارها و اقدامات هر برنامه تهیه و مو به مو و مطابق برنامه زمانی مشخص اجرا شود. این چک لیست‌ها می‌تواند شامل اقدامات قبل از اجرا، حین اجرا و بعد از اجرای هر برنامه باشد.

نکته مهم آنکه با همه این برنامه‌ریزی‌ها امکان وقوع رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی دور از انتظار نیست و عمده اعتراضات به روابط عمومی نیز در زمان وقوع همین رویدادهای غیرمترفبه رخ می‌دهد. بنابراین صبر و بردباری، حفظ خونسردی و اعتماد به نفس و بهره‌گیری از پیام‌های توجیه کننده می‌تواند ضمن قانع کردن مخاطب، در کاهش فشار روانی اعضای روابط عمومی و مسوولان دست اندرکار اجرا موثر باشد.