پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

چهــــره‌های سرشناس در تـبلـیغـات

 
 اصولا حضور چهره‌های سرشناس و محبوب در تبلیغات یکی از بحث‌های داغ در زمینه برندسازی است که گهگاه محل اختلاف شدید علمای این علم هم هست.
نویسنده وبلاگ»تبلیغ از نوع بازرگانی» به نشانیhttp://ha-bananej.blogfa.com آورده است: برخی از این علما معتقدند که فقط انتخاب یک چهره ورزشی یا سینمایی مهم نیست، بلکه تاثیری که شخصیت آنها در اذهان بر شخصیت شرکت یا محصول می‌گذارد هم دارای اهمیت است. “دیوید براون”، یک شرکت تحقیق بازار در آمریکاست که دو سال پیش یک سیستم آنلاین مستقل را برای طبقه‌بندی چهره‌های محبوب آمریکا راه اندازی کرد تا بر اساس آن توانایی هر یک از این چهره‌ها را در تاثیرگذاری بر بازار مورد سنجش قرار دهد.

رسانه‌های جدید و رسانه نگاری

 
 این نگاه به درون! نیست بلکه دقیقا خود را فریب دادن است که وقتی سایت‌ها و وبلاگ‌های مربوط به روزنامه‌نگاری را در جهان می‌بینی که چطور به واسطه رسانه‌های جدید دارند مرزهای جدیدی می‌یابند بگویی اینها مسئله روزنامه‌نگاری ما نیست، نه هست. مسلما هست. مگر می‌شود نظام اطلاع‌رسانی و مفهوم رسانه در دنیا در حال بازتعریف باشد و برای ساختار و نظام رسانه‌ای ما مسئله نباشد. جامعه رسانه‌ای ما در هر شرایطی باشد، مسئله این است که مفهوم رسانه در جهان در حال دگرگونی است و به تبع آن مفهوم سازمان رسانه‌ای.شاید حدود یک دهه پیش کلمه «وبلاگ» اصلا وجود نداشت. امروز اما وبلاگ‌ها دارند تاثیر عمیقی بر روزنامه‌نگاری ایجاد می‌کنند. به همین سرعت و سادگی، موبایل دارد باروزنامه‌نگاری چکار می‌کند. البته بهتر است بگوییم رسانه‌نگاری چون روزنامه‌نگاریدیگر یک مفهوم قدیمی است.

انتصاب دکتر امیرمظاهری توسط رئیس واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد

 
 طی حکمی از سوی رئیس واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی آقای دکتر امیرمسعود امیرمظاهری به عنوان مدیرکل دفتر هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی منصوب شد. آقای دکتر امیرمظاهری یکی از چهره‌های فعال جامعه ارتباطات و روابط عمومی کشور محسوب می‌شود و ما این توفیق را به ایشان تبریک گفته و برای وی آرزوی موفقیت داریم.

امیدواری پروفسور کمالی پور برای گسترش و نهادینه شدن روابط عمومی

پروفسور یحیی کمالی پور٬ رییس ایرانی دپارتمان ارتباطات و هنرهای زیبای دانشگاه پوردو ایالات متحده با ارسال پیامی به مناسبت برگزاری مراسم نکوداشت مقام علمی استاد میر سعید قاضی در چارمین جشنواره انتشارات روابط عمومی ها اعلام کرد : امیدوارم که این نوع تجلیل ها عاملی باشد برای گسترش و نهادینه شدن علمی رشته ها ی ارتباطات و روابط عمومی.

متن کامل پیام ایشان بدین شرح است :

بنام خدا

خوشحالم که به همت همکاران روابط عمومی در ایران از مقام علمی استاد علی میر سعید قاضی قدردانی بعمل آمد . استاد قاضی نه تنها یک استاد وارسته و پیشگام در نوشتن و ترجمه کتاب های درسی ٬ بلکه یک الگوی بسیار متین در عرصه ی روابط عمومی است . ایشان به آنچه که می نویسد و می آموزد عمل می کند و به گفته دیگر در "کار نیکو کردن از پر کردن است " پیشتاز است. من از اینکه سعادت  داشته ام  که با این انسان فرهیخته ٬ فروتن و دوست نمونه از نزدیک آشنا و همکاری داشته باشم بسیار خوشحالم و از صمیم قلب به استاد قاضی سعید ٬ خانواده ایشان و روابط عمومی های کشور عزیزم ایران ٬ تبرک و تهنیت می گویم .امیدوارم که این نوع تجلیل ها ادامه پیدا کند و نه تنها مشوقی باشد برای جوانان و فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی بلکه عاملی باشد برای گسترش و نهادینه شدن علمی این رشته ها ی بسیار اساسی و مهم در ایران .با آرزوی موفقیت و تندرستی - یحیی کمالی پور
 

گوگل سرویس دنیای مجازی راه‌اندازی کرد

گوگل سرویس رایگانی را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد اتاق‌های مجازی ایجاد کرده و از آن‌ها در یک شکل مجازی و قابل تنظیم به نام آواتار بازدید کنند. به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این سرویس که Lively نام دارد پاسخ گوگل به سایت پنج ساله سکندلایف است که در آن کاربران از طریق آواتارهای خود به گردش، بازی و حتی تجارت می‌پردازند.

ادامه مطلب ...